Jaaaa ik wil! - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van johocowiththeflo - WaarBenJij.nu Jaaaa ik wil! - Reisverslag uit Mount Lavinia, Sri Lanka van johocowiththeflo - WaarBenJij.nu

Jaaaa ik wil!

Door: cowiththeflo

02 Mei 2006 | Sri Lanka, Mount Lavinia

Even een korte nieuwsflits!!
Wel een hele belangrijke!

28 april Mount Lavinia Hotel
Eelco was de hele dag al wel met iets bezig. Floran zat vastgeklonken aan het toetsenbord te typen. Kon hij mooi even wat zaken regelen. Typwerk klaar, zwemmen maar.

Na het zwemmen had hij de hele tijd die vreemde grijns op zijn gezicht. Allemaal heel erg merkwaardig.
's Middags gaat Eelco terug naar het kantoortje en zet de foto's op de site.
Floran gaat nog even bij hem langs en meldt dat ze gaat douchen. "Wel over een uurtje klaar zijn".
"Komt voor elkaar, moet ik nog iets speciaals aan". " Een rokje".
Flo gaat terug richting de kamer en komt langs haar moeders kamer waar ze de garderobe even plundert. Nee niets iets voor mij erbij dan maar weer dezelfde kleding aan.
Wel even moeders schoenen lenen.

Daar komt Eelco aan. "Ready for action?"
Hij heeft een tas bij zich en we moeten richting het strand, eerst nog een grasveldje over langs de balkonnen van de kamers. Berty knipoogt vanaf het balkon. "Wat doet die raar?", denkt Floran.
Zouden Joop en Ans ook op het balkon zitten? Nee niets te zien.
Bij het strand aangekomen doet een mannetje het hek open zodat we naar de zee kunnen lopen. Duidelijk afgesproken werk.

De zonsondergang is mooi en helder en we kijken uit over de prachtige zee. Gezellig zitten we te kletsen en genieten van het uitzicht.
Eelco doet wel een beetje zenuwachtig dus er is iets aan de hand!
Hij gaat staan en vraagt mij ook te gaan staan. Als een heuse ridder gaat hij door de knieeen en vraagt of ik ....
met hem wil trouwen?

Zullen we er een nacht over slapen?
Nee natuurlijk niet: JAAAA IK WIL!

Uit de tas komt een rood fluwelen doosje. Er zitten twee prachtige gouden oorbellen met saffiertjes, voor onze verloving.
Daarna komt er een fles champagne te voorschijn en twee glazen.
Daar moet op gedronken worden.

Vanaf het balkon horen we ook een gejuich. Een ander stel heeft ons blijkbaar de hele tijd gevolgd en juicht nu met ons mee.
We genieten nog even van de champagne en lopen vervolgens terug richting de balkons. Daar vliegen er veel ballonnen door de lucht en de "ouwelui" staan hard te zingen.
Dit is heel erg bijzonder.
Samen proosten we op onze verloving.

Op onze kamer houden we een kleine receptie met Nederlandse kaas en heerlijke rode wijn.
Iedereen glimt en is rozig. Van de wijn of van het nieuws? Beide.

We gaan met z'n zessen bij het visrestaurant wat eten en onder het eten krijgen wij kaarten en cadeautjes. Echt veel te gek, maar wel heeeeeel erg leuk.
Prachtige boekjes over de liefde, een symbolische steen en kettinkjes die we niet meer af gehad hebben.
Heel erg bedankt hiervoor.

Ja en dan nu natuurlijk de hamvraag. Wanneer is het feest? Het was een prachtig strandfeest maar natuurlijk gaan we in Nederland trouwen.
Om het maar even vaag te houden. Ergens volgend jaar maar dat het een knalfeest gaat worden, dat is duidelijk!

Hartelijke groeten van
Eelco en Floran (Nuesink? hahaha)

• 03 Mei 2006 - 19:46

Jan En Thea...Vlodrop:

Wat er allemaal van kan komen met zo'n reis. Ook van ons "Van Harte Gefeliciteerd" met jullie voornemens. Eelco dat jij zo'n Romantische vent bent geworden (mooi toch)wist ik niet.
    Doe je Pa en Ans de groetjes van ons. We treffen ons zeker weer eens in Oostentrijk en drinken dan weer direct bij aankomst zo'n klein glaasje. We blijven jullie volgen en nog heel veel spannende belevenissen.En de "Groetjes uit Limburg".

• 24 Mei 2006 - 20:51

liefdesleven
    LEVENSLIEFDE!!!!!!!

• 03 Mei 2006 - 18:48

Frans & Ria:

Eelco, gefeliciteerd met jouw keus voor Floran. Komt helemaal goed. Floran, gefeliciteerd met jouw ja voor Eelco. Een pracht vent. Veel geluk samen en voor straks een geweldige dag en feest toegewenst.

• 02 Mei 2006 - 09:19

Ronald En Zijn Harem:

Hoi Floran en Eelco,

Van harte gefeliciteerd en heel veel geluk samen!!

Ronald, Annerieke, Floor en Pien (Hoevers).

• 02 Mei 2006 - 10:06

Frits En Letty:

Wij zijn dol op knalfeesten zeker als het zo'n leuke aanleiding is.
    Deze laten wij niet door onze neus boren. Een mooie beslissing, zover van huis samen met jullie ouders. Van harte gefeliciteerd en vele gelukkige jaren van ons toegewenst.

Frits en Letty

• 02 Mei 2006 - 10:18

Rik:

Heel veel geluk samen en dat feest komt wel goed !!!!!
    Bij zo'n uitzicht kun je ook niet nee zeggen Floran.
    HEEEEEEEL GAAF !!!!!
    Liefs Rik

• 02 Mei 2006 - 12:05

Paul En Inge:

Wat een nieuwsflits zeg!!
    Van harte gefeliciteerd!! Dat heb je goed gedaan Eelco. En voor een feest zijn we zeker in!
    Groetjes en geluk gewenst
    Paul en Inge

• 02 Mei 2006 - 13:45

Dick Gaasbeek:

Tjonge! Maar wel van harte!
    Dick

• 02 Mei 2006 - 16:11

Peter En Miranda:

Flo en Co,

Waaaaat? Ja hoor, leuk joh. Hartstikke Gefelicteerd met dit leuke voornemen!!! Ik verheug me er nu al op. Ik heb een tip: kom bij ons even afkijken hoe het moet. Geniet ervan. Liefs Peter en Miranda

• 02 Mei 2006 - 16:24

Riek En Bernard:

Wat lees ik gaan jullie ook trouwen. Wat leuk! Alvast gefeliciteerd.
    Groetjes ook aan je moeder en andere familie. Groetjes Bernard en Riek.

• 02 Mei 2006 - 16:33

Cobie En Theo:

Grote verrassing. Heel hartelijk gefeliciteerd. Een mooiere lokatie kunnen jullie je haast niet wensen en nu ook met de andere familieleden. We wensen jullie nog heel prettige dagen toe op Sri Lanka. Verdere bijzonderheden zullen we zeker horen wanneer jullie weer terug zijn in ons kikkerland. Maar pas op, morgen wordt het hier 24 graden !!!
    Groetjes Cobie en Theo

• 02 Mei 2006 - 16:42

Estelle:

Van harte gefeliciteerd!!! Wat ontzettend leuk! De liefde zit in de lucht schijnbaar want ook hier in Nederland gaat het daar goed mee :).

Ik hou volgend jaar vast vrij in mijn agenda :)

• 02 Mei 2006 - 17:27

Wim En Geurtje:

Floran en Eelco,
    Van harte gefeliciteerd.
    Wat een romantisch aanzoek! We zijn blij dat jullie in Nederland trouwen, weer een feest in het verschiet!
    Nog een fijne vakantie gewenst met z'n allen.
    Hartelijke groeten van ons allemaal.

• 02 Mei 2006 - 17:58

Stanley, Esther En Dylan:

Wat leuk voor jullie, van harte gefeliciteerd. En wat een gigantisch rosmantisch huwelijksaanzoek. Helemaal geweldig hoor!

• 02 Mei 2006 - 18:06

Titia En Renata:

Heel veel geluk, liefde en een gezond leven samen.
    En dat het mar een knalfeest mag worden ergensvolged jaar.

Veel liefs en groetjes aan de ouwetjes Titia en Renata

• 02 Mei 2006 - 18:11

Rob, Kristie & Elke:

Hallo dan!! Wat een geweldig nieuws zeg!
    Van ons natuurlijk ook een felicitatie, en heel veel geluk samen, maar dat hadden jullie al he?

Groetjes uit Barchem

• 02 Mei 2006 - 18:19

Marcel En Helma:

Zoals ik per sms afgelopen vrijdag al liet weten ben ik heel erg blij voor jullie en wens ik jullie vanaf hier alle geluk van de hele wereld. Mooie foto´s en goeie aktie Eeltje.. Ik (sorry wij) zijn er als sterren voor jullie, al zie je ons niet we zijn er toch. Tot morgen en geniet van al het moois dat jullie nog staat te wachten. Liefs H&M

• 02 Mei 2006 - 18:27

De Reusjes:

Dat is nog eens reusegeweldig nieuws! En wat romantisch. Helemaal goed. Gefeliciteerd!

• 02 Mei 2006 - 18:27

Rttyl:

dag,
    Hoorde het vandaag van Monique. vanuit een zonnig oosten; van harte gefeliciteerd, wat 'clever' van Eelco
    groetjes

rttyl

• 02 Mei 2006 - 18:40

Juliette Hansen:

Hallo Floran en Eelco,

Wat ontzettend leuk, van harte gefeliciteerd. Wat goed dat jullie dat nu samen met de familie kunnen vieren. Heel veel geluk en nog een hele goede tijd samen, op reis en later weer in Nederland.

Juliette Hansen en familie

• 02 Mei 2006 - 20:11

Ina En Karel:

In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met julie verloving, maar ook dat jullie gaan trouwen. Het is trouwens een bijzonder goed idee om dat toch maar in Nederland te doen, hebben we een feest in het verschiet. Co is wel een romantische ridder. Eigenlijk zou hij op een witte olifant moeten komen aanstormen en zo je hand vragen. Wij vinden het wel romantisch zo op het het strand, ruisende zee, publiek op de achtergrond, familie erbij. We wensen jullie nog een leuke tijd samen met de familie. Doe de groetjes aan Berty.
    Ina en Karel.

• 02 Mei 2006 - 20:42

Ingrid Baartman:

Hoi Eelco en Floran,

Van harte Proficiat!!!!!
    Heel erg romantisch en wat leuk dat jullie familie erbij was.Geniet nog lekker samen.

Groetjes,
    Ingrid

• 02 Mei 2006 - 20:50

Frans En Carolien En Moortje:

Allereerst een stevige poot van moortje en van ons een stevige knuffel en van harte gefeliciteerd, heeeeeel veeeeeeeeeeeel geluk voor de toekomst samen. OOk de ouders van harte gefeliciteerd,

• 02 Mei 2006 - 21:37

John Carla En Nick:

Hoi Floran en Eelco
    Van Harte gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. We wensen jullie alle geluk en gezondheid toe. Blijf volop genieten!! Groetjes vanuit en langzaam opwarmend Vorden.

• 03 Mei 2006 - 00:18

Hans En Alice Megens:

Hallo Floran en Eelco! Wie zijn dat nou weer? Ik hoor jullie denken!
    Vraag maar even aan Joop en Ans. We volgen al een tijdje jullie mooie en humorvolle verslag (dankzij het kaartje van je vader Eelco) en genieten daar zeker van!
    Nu willen we niet alleen lezen, maar ook even reageren en jullie van harte feliciteren met jullie a.s. huwelijk!
    Doe Joop en Ans de groeten van ons en geniet met z`n allen nog lekker een tijdje in dat mooie Sri Lanka.
    Een mooie voortzetting van de reis en een behouden thuiskomst gewenst door Hans en Alice.

• 06 Mei 2006 - 16:25

Marije:

Nou Gefeliciteerd hoor!!!
    Eindelijk..... Ik zal nog even strak gaan lijnen dan kan ik ook een mooie jurk aan op jullie feestje ha ha ha.
    Moet ik nog mijn zangstem bijschaven of zullen we dat maar laten zitten.
    Nou geniet van alle romantiek daar want .... euh nee ik zal geen nare opmerkingen plaatsen.
    Groetjes Marije

• 06 Mei 2006 - 16:28

Tante Ali:

Gefeliciteerd met jullie "verloving" wel een beetje ouderwets hoor.
    En nu maar volhouden tot de trouwdag.
    Groeten tante Ali

• 03 Mei 2006 - 16:07

Mirjam:

War geweldig hé, al deze reacties! Zoveel mensen die meeleven, meelezen en jullie alle geluk van de wereld wensen... Hartverwarmend!

Veel liefs
    Mirjam

• 03 Mei 2006 - 18:15

Thijs En Anne:

AAHHH WAT LEUK!!

Van Harte!!!!!

Veel geluk samen en heel veel plezier!!!

Thijs en Anne

• 03 Mei 2006 - 18:17

Gerrie Venderink:

Wauw, dat is nog eens een mooie plek voor een huwelijksaanzoek. Van harte proficiat Floor en Eelco.
    Liefs Gerrie

• 03 Mei 2006 - 11:52

Karel En Ans Kamperman:

Ook wij willen niet achterblijven, en jullie van harte feliciteren, en ook de felicitaties voor de familie natuurlijk. groetjes Karel en Ans

• 03 Mei 2006 - 12:44

Claus En Joeri:

Hoi hoi hoi hoi! Wat leuk zeg! En wat romantisch...! Claus denkt nu: ik hoop dat Joeri het goed onthouden heeft, hoe je dat doet..;-)
    Super gefeliciteerd! Enne, Eelco: goeie zet hoor!
    liefs van Claus en Joeri

• 03 Mei 2006 - 14:37

Petra, Ruud En Kids:

Van Harte Gefeliciteerd met jullie ´verloving´!
    Gezien de foto echt een prachtige plek om Floran ten huwelijk te vragen Eelco!

Petra,Ruud, Anna en Mirthe

• 04 Mei 2006 - 08:36

Bennie En Els:

Floran en Eelco
    Nogmaals van HARTE GEFELICITEERD met jullie voorgenomen huwelijk, we wensen jullie samen alle GELUK van de wereld toe Hartelijke groeten en felicitaties ook aan Wim en Berty en de ouders van Eelco
    Veel liefs Bennie en Els Jeroen en Jan Willem

• 04 Mei 2006 - 14:21

Monique:

Hi hi, wat een geweldige reacties allemaal. Helemaal top. Maar wat wil je ook met dit geweldige nieuws. Geniet nog maar lekker samen.
    Dikke x

• 08 Mei 2006 - 16:22

Dianne:

Wat leuk!!!! Gefeliciteerd!!!!Liefs, Dian

• 05 Mei 2006 - 09:37

Marco Fasel:

Ha die Flo,

Wat gun ik je dit van harte. Die Eelco is maar een bofkont. Wat romantisch en uniek. Ben hartstikke blij voor jullie. Wat een ervaring en dan ook nog zo'n hoogtepunt. Veel plezier nog.
    Marco F.

• 05 Mei 2006 - 12:50

Peter Karien Maarten En Anne:

Gefeliciteerd!

Peter Karien Maarten en Anne

• 05 Mei 2006 - 14:44

Karin C:

Ik had het al gehoord alleen nog niet de exacte details. Geweldig om dit te lezen, krijg ik kippevel van. Die Eelco wat een Romanticus. Van harte gefeliciteerd. Dus volgend jaar spetterend feest. Groetjes en heel veel geluk gewenst. Karin, Günther en Zoë

• 05 Mei 2006 - 15:47

Jan En Gerry.:

Geweldig nieuws,zo zie je maar waar zo'n reis toe kan leiden.Gefeliciteerd.
    Groeten en verder nog een fijne reis.

• 05 Mei 2006 - 20:14

Betsy En Jan:

Hallo Allemaal
    Eelco en Floran, bedankt voor de leuke kaart voor mijn verjaardag.
    En natuurlijk de hartelijke gelukwensen met de goede voornemens met elkaar! Dat gaat zeker goed lukken met jullie beiden.
    Nog een prettige tijd toegewenst.Zijn de vakantiegangers al weer onderweg?
    Groetjes uit Warnsveld.

• 08 Mei 2006 - 12:30

Cor:

Van harte met deze beslissing, zei hij als niet-getrouwde man...!

• 09 Mei 2006 - 14:16

Chantal SOV:

Hee hallo Eelco en Floran,

Van harte gefeliciteerd! en natuurlijk nog vele gelukkige jaren samen gewenst!!!
    (Eelco, 1 september a.s. hebben we een huwelijksfeest van Angelique en William of wist je dat al? Wat een feest bij SOV!

Groetjes en liefs vanuit Losser van Chantal.

• 09 Mei 2006 - 08:28

Rob Enzerink:

Hoi Floran en Eelco,

Van harte gefeliciteerd!!
    Esmir en ik wensen jullie heel veel geluk samen. Via Wim hoorde ik al dat het erg leuk is daar. Geniet ervan! Ook nog bedankt voor jullie kaart, erg leuk. Heel veel plezier nog tijdens de rest van jullie reis.

Groeten Esmir & Rob

• 09 Mei 2006 - 10:10

Jacqueline Ruijvekamp:

Wat romantisch!! Van harte gefeliciteerd,veel geluk samen. Geniet ervan !!

• 09 Mei 2006 - 13:02

Marcel En Peggy:

Tja het vermoeden hadden we al dat dit dus ging gebeuren. Geweldig hoor! Van harte geluk gewenst door ons viertjes. We feesten zeker met jullie mee. Mooi dat de family erbij was. Beter gepland kon het ook niet. Proost op 't aankomende feestje. Ik neem ff een roseetje want het weer is prachtig in Nederland en ik zit nu toch thuis. over een weekje gaat het gips eraf!
    Oh ja, bedankt voor de kaart enne Java is mooi, Bali misschien nog mooier. Oost Java is lekkerder dan het westen.
    Het weer is daar niet zo benauwd.(veel bergen, vandaar)Yogjakarta is mooi met de Borobodur, 'smorgens om 5 uur, anders is het te heet om te beklimmen.Surabaya en Malang zijn de plaatsen van mijn ouders. Is zeker de moeite de waard. Onze mening mooier dan Jakarta. Tja en Bali is echt zon, zee en strand. Zonsondergang op het strand van Kuta.En laat je niet gek maken door de verkopers in de straatjes. Hotel Bali ligt aan het strand. Voor ons alweer 10 jaar geleden. De andere eilandjes zijn natuurlijk ook mooi,lekker ongerept en nog niet zo druk. Huur maar een jeepje en je komt de apen op de weg tegen en om elke hoek een waterval. Maak er een mooie vakantie van. Geniet ervan bruidspaartje! Liefs Marcel, Peggy, Ryan en Peggy

• 10 Mei 2006 - 04:14

Christiaan & Mirna:

Wauwie...trouwen wat leuk!! Gefeliciteerd vanuit Whitsundays Australie. Wanneer ongeveer? Wij gaan ook trouwen, in de lente van 2007. (We zijn in oktober terug en dan vinden we het veel te koud...). We zijn trouwens vorige week nog bij Scott & Di geweest in Brisbane. Errug gezellig! hoe zit het nu met jullie reis eigenlijk? waar gaat het heen na Sri Lanka? Groetjes en liefs, Chris & Mir

• 11 Mei 2006 - 08:09

Merle (en De Rest Van Het Team LONCC):

beetje laat, maar absoluut niet zonder meer passie: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!! erg romantisch ook... je zou er een boek over kunnen schrijven. Dat jullie die romantiek maar lang vast houden en genieten samen van alles wat er is!

Dikke kus Merle

• 11 Mei 2006 - 08:14

Hans Vollenbroek:

Wat het zonnetje op je hoofd al niet kan veroorzaken!
    Van harte gefeliciteerd!

• 11 Mei 2006 - 08:26

Hans En Jos:

Super gefeliciteerd nou goeie beslissing natuurlijk, want een wereldreis wordt nog waardevoller als je je herinneringen eraan samen in stand kan houden!
    Groetjes vanuit het mooie zonnige Warnsveld.

• 13 Mei 2006 - 19:16

Jozien En Rob:

Van harte gefeliciteerd met jullie verloving...
    Geweldig nieuws, en erg gaaf gedaan. Grote klasse.
    Geniet alvast van de verlovingsreis.

Trouwens bedankt voor de leuke kaart, ook namens de aanstaande opa en oma.

Jozien en Rob

• 12 Juni 2006 - 08:44

Sandra:

Hoi Eelco en Floran,

Via Winand en Karin ben ik dan eindelijk op jullie site terecht gekomen en nu blijkt het zo'n beetje jullie laatste week te zijn. Ten eerste vind ik het werelds wat jullie ondernomen hebben en daarnaast wil ik jullie feliciteren met jullie voorgenomen huwelijk! Super!!!
    Geniet nog even van de fijne dagen en tot ziens in Vorden!

Groetjes,
    Sandra
    (stapmaatje destijds van Marcel, Eelco en Winand,)

• 08 Juni 2006 - 20:52

Willy Berentsen:

Hoi samen. ik had door tijdgebrek jullie site al een poosje niet meer gevolgd en zie nu dat jullie steeds beter naar je zin krijgen. Van harte gefeliciteerd.

Willy Berentsen